woensdag 19 juli 2023

Dag 9: Niagara Falls

Woensdag 19 juli 2023

Vandaag verlieten we Erie definitief en vervolgden we onze rondreis verder naar het noorden, De bestemming was de Niagara watervallen vlakbij de stad Buffalo. De watervallen had ik 24 jaar geleden al eens bezocht vanaf de Canadese zijde en vandaag wilden we de andere kant bezoeken. Vanaf een parkeerplaats vlakbij Goat Island liepen we bij een comfortabele 24 graden eerst naar de linkerkant van de watervallen waar de minder spectaculaire Bridal Veil Falls te bezichtigen waren. Daarna waren de Horseshoe Falls aan de beurt. Een prachtig gezicht daar waar het water met veel gebulder en mooie watergordijnen veroorzakend zich naar beneden stortte.

Beneden bij het water zagen we veel mensen in gekleurde poncho's vlak langs de watervallen lopen en dit bleek de attractie Cave of the Winds te zijn. Omdat we er nu toch waren wilden we ook deze ervaring beleven en kochten de kaartjes. Na een korte introductiefilmpje over de geschiedenis van de watervallen mochten we met de lift naar beneden waar we via een trappenstelsel vlak langs de watervallen konden lopen. Aan het begin van de route werden plastic poncho's uitgedeeld die slechts een gedeelte van je lichaam droog hielden zodat we aan het einde van de route met soppende schoenen de lift naar boven in stapten.

Na een snelle pizza-lunch liepen we eerst terug naar de auto om droge sokken en schoenen aan te trekken en liepen vervolgens door naar de Rainbow Bridge om aan de Canadese kant Clifton Hill te bezoeken. Clifton Hill is een gebied met allemaal kermisachtige attracties waar je al je tijd en geld in kwijt kan. We belandden in een speelhal waar je geld op een pasje kon zetten en daarmee contactloos een spel kon starten. Het doel daarbij was uiteraard om punten te verdienen die je aan het einde in kon wisselen voor een prul. Het werkelijke doel is natuurlijk om zoveel mogelijk leuke spellen te spelen. Een potje airhockey tussen ons tweeën werd nipt door Jens gewonnen met 6-7-7-6 en 7-6. Voor de gewonnen punten werd en grote stuiterbal gekocht en de resterende punten gaven we weer weg aan een blij kind.

Op een plein bovenaan de straat, die inderdaad op een heuvel ligt, troffen we een Ripley's Believe It Or Not aan. We zijn allebei geïnteresseerd in rariteiten en gingen na de eerder bezochte Ripley's in de wereld ook deze maar eens bekijken. Uiteraard was daar ook de onvermijdelijke langste man ter wereld Robert Wadlow weer te bewonderen en de nodige dieren met extra poten en ogen. Deels was de tentoonstelling ook interactief en daar waren we wel voor te porren.

In de VS mag je pas alcohol drinken wanneer je 21 jaar of ouder bent, in Canada is die leeftijd 18 jaar. Om dat te vieren liepen we een sportcafe binnen om er een biertje te bestellen, ons eerste (en enige?) van de vakantie. Overigens is een sportcafe in Canada een plek waar je sport kan kijken maar kun je er zelf geen sporten als darts, tafelvoetbal of poolen uitoefenen.
Om een uurtje of vijf hadden we wel genoeg gezien en gingen we terug de grens over om terug naar de parkeerplaats te lopen. Daar wachtte ons de onaangename verrassing van een parkeerboete omdat de parkeerautomaat blijkbaar ons kentekennummer niet goed had geregistreerd. Ik zal een poging doen om de boete te betwisten bij de parkeerinstantie maar ik verwacht er weinig van.

Ons volgende hotel is een Super 8 hotel in Kenmore, niet ver van Buffalo. De kamer is redelijk en ik ben benieuwd hoe het ontbijt zal zijn morgenochtend.

Het avondeten werd vandaag verzorgd door de Sonic in Kenmore. Niet al te slecht eten maar wel weer een hoop calorieën die we binnenkregen. Toch heb ik het idee dat het met gewicht wel meevalt momenteel, maar dat zal ik pas weten als ik thuis op de weegschaal ga staan.