zondag 18 augustus 2019

Atascadero. Dag 18.

Zondag 18 augustus

Vandaag weer een reisdag. We moeten in twee dagen de afstand van Los Angeles naar San Francisco overbruggen om daar op dinsdag ons vliegtuig te halen. We doen het dus in twee etappes. Vandaag gaan we tot halverwege, naar een hotel in Atascadero.

We plannen om zoveel mogelijk over Highway 1 te rijden zodat we kunnen genieten van het uitzicht. Tot aan Malibu lukt dat aardig, daarna worden we de 101 opgestuurd. In Malibu zijn veel luxe huizen te zien van de rijken der aarde. De mooiste huizen staan hoog in de bergen met een geweldig uitzicht op de grote oceaan. Aan de andere kant van de weg wisselen de strandtenten elkaar af, bevolkt door vooral surfers. Het nodigt uit om uit te stappen en er een drankje te doen maar we moeten door volgens het strakke tijdschema helaas.

Onderweg zijn we bij Sea Cliff toch even op een half verlaten strand gezeten om ons Walmart-broodje, - salade en -wrap op kunnen peuzelen. Het valt niet mee daar in de zon te zitten met verbrande ledematen dus we gaan snel terug naar de auto.

Voor ons volgende bestemming proberen we een glimp op te vangen van de Neverland Ranch van wijlen Michael Jackson. Het is een stukje de bergen in koersen en dus zitten we in no-time is een andere omgeving. Het bezoek wordt een lichte teleurstelling want uiteraard heeft zo'n groot landhuis ook een lange oprit en die mochten we niet op. Dus hebben we de toegangspoort vastgelegd op de camera en hebben we een steentje gelegd op  het herdenkingsmonument bij de ingang. Daarna zijn we maar doorgereden naar Atascadero om alvast in te checken bij het hotel.

Om half 5 arriveren we bij het hotel, eentje met weer redelijk wat luxe. Omdat het te vroeg is om niks te gaan doen gaan Es en ik naar de plaatselijke Dollar Tree, waar ze alle artikelen verkopen voor een dollar of minder. Voor ruim 11 dollar komen we met handen vol spullen de winkel weer uit. Met name de goedkope medicijnen doen het goed bij ons.

Bij Jack-in-the-Box hadden we nog niet gegeten deze vakantie en een vestiging bevindt zich vlak naast ons hotel: lekker makkelijk en snel. Heerlijke milkshakes verkopen ze daar! Een oudere mormoonse dominee zat naast ons en begon een gesprek met ons. Uiteraard ging het over onze vakantie en de lengte van Jens. Daarna begint hij de geschiedenis van de mormoonse kerk uit te leggen. We beloven hem via het Internet te checken wat voor werk ze doen en vertrekken naar onze kamer. De rest van de avond brengen we relaxend voor de buis door. Morgen is ons laatste hele dag en moeten voor 18 uur onze auto inleveren.