dinsdag 14 augustus 2018

Afscheid Miami en de Everglades. Dag 5 en 6

maandag 13 augustus

De weersverwachting voor vandaag nodigde uit om een dagje strand in te lassen. We gaan daarom opnieuw naar Miami Beach. Mocht het weer toch plotseling omslaan dan hebben we als noodplan een bezoek aan het gloednieuwe Frost Science Museum in Miami. Bij Lummus Park leggen we onze handdoeken op het hete zand: het belooft een zonnige en bloedhete dag te gaan worden.

Na een uurtje of drie op het strand besluiten we dat het verstandiger is om niet langer in de felle zon te blijven liggen. Ondanks dat we goed gesmeerd hebben, begint onze huid al langzaam rood te worden. We lunchen in een plaatselijk eetcafeetje en rijden daarna terug richting ons hotel. Onderweg doen we nog even de Walmart aan om wat kleine boodschappen te doen. Terug in het hotel wordt pas duidelijk dat we net op tijd uit de zon zijn gegaan. 's Avonds gaan we naar Pollo Tropical voor een laat diner. De TropiChop Bowl is daar erg lekker en relatief gezond. De rest van de avond blijven we in het hotel om rustig wat te chillen en af te koelen van de zon in ons lijf

dinsdag 14 augustus

Vandaag laten we Homestead definitief achter ons en rvervolgen we onze route richting de villa in Cape Coral. Onderweg verlaten we Tamiami Trail om in Everglades City een airboat trip te maken door de moerassen van de Everglades. Omdat we zowel een stuk door de mangrovebossen als door het moerasland willen varen kiezen we voor Speedy's Airboat Tours. We lijken geluk te hebben want een viertal personen die voor de tocht van 12:00 uur stonden geboekt hebben zich een kwartier voor tijd nog niet laten zien. De eerstvolgende trip is om 14:15 en dat is flink wat later. We kunnen de plek innemen van de afwezigen en nemen vast plaats in de boot. Helaas verschijnen op het laatste moment de vier personen en worden we alsnog verwezen naar de volgende trip. Dat bleek achteraf een prima situatie want er is een flinke bui op komst. In de tussentijd zoeken we een eetcafe op waar we met zijn drieΓ«n een mega pizza delen. De wachttijd tot onze trip is op die manier zo om en we kunnen opnieuw aan boord van dezelfde 'piloot': Miles.
Meteen na het wegvaren zien we een drietal manatee's (zeekoeien) naast ons opduiken, waaronder een jonkie. Dat waren meteen ook de laatste dieren die we zouden tegenkomen helaas. De krokodillen lieten zich niet zien vandaag. Wel hebben we een geweldige ervaring gehad met het racen door de moerassen. Jens heeft in een timelaps video vastgelegd hoe dat er aan toeging.

Het vervolg van de rit vandaag brengt ons naar de villa in Cape Coral. Het weer lijkt alweer wat op te knappen, echter de zon hebben we vandaag niet meer gezien. We waren alledrie erg benieuwd hoe de villa er in het echt uit zou zien en of alles net zo luxe was als op de website. Ter plekke aangekomen bleek alles er inderdaad prachtig en verzorgd uit te zien. Een ruime villa die van alle gemakken is voorzien: drie slaapkamers met elk een televisie, twee badkamers met toilet en douche, een zwembad, een grote tv en een lekkere hangbank. Een prima plek om het een weekje uit te houden.

Bij de plaatselijke Publix hebben we eerst boodschappen gehaald voor de komende dagen. Het is moeilijk kiezen wat je moet kopen om de smaak van de Hollandse varianten te benaderen, er is zoveel keuze. De macaroni van de avond smaakte net wat anders dan we hadden verwacht maar was niet per definitie minder lekker.
's Avonds hebben we lekker op de bank vooral niks gedaan.

1. Hoi lieve mensen leuk om het te lezen wel gaaf allemaal en wat een villa πŸ˜‹πŸ˜‹πŸ˜πŸ˜ŽπŸ˜ŽπŸ˜Ž